بخشی از متن دانلود فایل سنجش اثربخشی آموزش ارتباطات و تاثیر آن بر بهبود رضایت مشتریان :
نام کنفرانس یا همایش : اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پژوهش
تعداد صفحات :20
چکیده مقاله:
شرکت راهبران دانش مدیریت رادمان با همکاری سازمان داروسازی معتبر, پروژه آموزشی موفقیت آمیزی را اجرا کرد که همراه با ارزیابی اثر بخشی و تاثیر آن بر بهبود رضایت مشتری بود. آموزش (ارتباطات پویا) برای تعدادی از نمایندگان علمی سازمان داروسازی که به دنبال بهبود ارتباطاتشان با مشتریان خود بودند, به همراه خود مشتریان (متخصصین) اجرا شد. نحوه ارتباطات یکی از مولفههای مهم در افزایش رضایت مشتریان محسوب میشود. در نتیجه, از تکنیکها و مدلهای نوین مدیریتی برای بهبود ارتباطات و سنجش اثر بخشی آن استفاده شد. قبل از آموزش, نمایندگان علمی و مشتریان سازمان بر اساس مدلهای رفتاری, ارزشی و استعدادی ارزیابی شدند. این سنجشها, اطلاعات ارزشمندی را از افراد در اختیار نمایندگان علمی سازمان گذاشت. با استفاده از این اطلاعات در حین آموزش و مربیگری بعد از آموزش (حین کار) برای راهنمایی نمایندگان علمی در توسعه و بهبود ارتباطات خود استفاده شد. همچنین, با استفاده از پرسشنامههای طراحی شده, رضایت مشتریان قبل از کارگاه آموزشی و 4-5 ماه بعد از آموزش سنجیده شد. ارزیابی نحوه ارتباطات و رضایتمندی مشتریان بعد از کارگاه آموزشی , نشان دادند که نماینده علمی توانسته است انتظارات مشتریان را در اثر تغییر نحوه ارتباطات خود بهتر جوابگو باشد. نتایج تحلیلی (از بازخور مشتریان) حاکی از این بودند که آموزش ارتباطات با استفاده از ابزارها و روشهای نوین به میزان 75% در بهبود ارتباطات اثربخش بوده و به میزان 80% در رضایتمندی مشتریان تاثیر گذاشته است.